بهبود شارژدهی باتری در اندروید ۱۵ تگرگ چگونه به وجود می‌آید؟ + عکس نسخه فوق پیشرفته هوش مصنوعی «جمنای لایو» با توانایی مکالمه زنده رونمایی شد شواهدی جدید از زمان عرضه گلکسی S24 FE تریلر سینماتیک بازی Assassin’s Creed Shadows منتشر شد اطلاعاتی جدید از دوربین و نمایشگر گلکسی S۲۵ کنترلر Proteus برای بازیکنان دارای معلولیت ایکس باکس رونمایی شد + مشخصات توصیه‌های ایمنی برای مقابله با آسیب‌های سیل ویدئویی جدید از حرکات حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمایUnitree G1 | رقیب اطلس بوستون داینامیکس گوگل قابلیت جدید درک بصری را برای جمینای معرفی کرد + ویدئو برنامه‌های جدید صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدیرعامل ابرآروان: دلیل اختلال و کندی اخیر اینترنت ایران حملات سایبری و ناتوانی زیرساخت است تریلر جدید بازی The Rogue Prince of Persia + زمان عرضه OpenAI قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید ChatGPT را معرفی کرد نسخه دسکتاپ ChatGPT رونمایی شد GPT-4o، مدل جدید هوش مصنوعی OpenAI، معرفی شد محققان می‌گویند هوش مصنوعی یاد گرفته‌ چطور انسان‌ها را فریب دهد چرا هنگام شفق قطبی در آسمان رنگ‌های مختلف می‌بینیم؟ بالاخره آپدیت One UI ۶.۱ برای گلکسی A۵۴ منتشر شد بازی پابجی در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ با نرخ ۱۲۰ فریم اجرا می‌شوند

• ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴
شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست
دانشمندان می‌گویند تلسکوپ فضایی جیمز وب تاکنون نتوانسته است اطلاعات کافی و متقنی درباره وجود حیات فرازمینی به‌دست آورد و گزارش‌های اخیر آن شتاب‌زده است.

به گزارش شهرآرانیوز، گزارش‌های ناظر به شناسایی نشانه‌های حیات در جو سیاره فراخورشیدی K2-18b ممکن است درست نباشند و در ارائه اطلاعات خطا صورت گرفته باشد.

شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست

نتیجه تحقیقات دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید حکایت از آن دارد که گزارش‌های اخیر از تلسکوپ فضایی جیمز وب، که نشانه‌هایی از حیات را در سیاره‌ای دوردست و خارج از منظومه شمسی شناسایی کرده، عجولانه بوده است.

پژوهشگران می‌گویند ردکردن یافته‌های اخیر جیمز وب، اگرچه مشتاقان به تأیید حیات فرازمینی را ناامید می‌کند، به این معنی نیست که این تلسکوپ در آینده هم آثاری از حیات در جو یک سیاره فراخورشیدی پیدا نخواهد کرد.

دانشمندان ناسا، حدود شش ماه پیش، از وجود یک اقیانوس آب احتمالی در سیاره فراخورشیدی K2-18b خبر دادند و گفتند سیاره مذکور یک نوع سیاره «هایسین» است که احتمالا جوّی غنی از هیدروژن و سطحی پوشیده از اقیانوس دارد.

اگرچه بسیاری از سیارات فراخورشیدی ممکن است ویژگی‌های قابل‌توجهی داشته باشند و نشانه‌هایی از حیات بروز بدهند، کشف و بررسی سیاره K2-18b، از آنجایی که کمابیش شبیه سیاره زمین است، هیجان‌انگیزتر شده است.

تلسکوپ فضایی جیمز وب یکی از پیشرفته‌ترین تلسکوپ‌های فضایی است که برای بررسی اجرام فضایی و شناسایی علائم حیات خارج از زمین استفاده می‌شود. با این‌همه، در عین آنکه این تلسکوپ نتایج بسیار دقیق و جالبی از اجرام فضایی و سیارات دیگر به‌دست داده است، محققان و دانشمندان برای تأیید وجود حیات خارج از زمین شواهد و اطلاعات بیشتری می‌خواهند.

منبع: آنا